Inhoudsopgave
    Voeg een kop toe om te beginnen met het genereren van de inhoudsopgave
    Scroll to Top

    Algemene voorwaarden
    Webdesign & Support

    V 1.1
    Laatste wijziging 28-09-2021

    Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle leveringen door Systemedic, tenzij expliciet anders vermeld wordt in een schriftelijke overeenkomst. 

    1). Definities
    • Onder ‘Systemedic’ wordt verstaan: Systemedic, gevestigd te Meppel, inclusief al haar ondernemingen en rechtsopvolgers.
    • Onder ‘opdrachtgever’ wordt verstaan: de natuurlijke persoon of rechtspersoon of diens rechtsopvolger die aan Systemedic de opdracht heeft gegeven tot de vervaardiging van zaken of tot het verrichten van werkzaamheden, dan wel tot het uitbrengen van een offerte.
    • Onder ‘opdracht’ wordt verstaan: het verzoek van opdrachtgever aan Systemedic om tegen betaling één of meerdere zaken te vervaardigen of werkzaamheden te verrichten.
    • Onder ‘het vervaardigen van zaken’ wordt verstaan: het vervaardigen van een fysiek product of een product aanwezig op een informatiedrager of een zogenaamde server.
    • Onder ‘de door Systemedic vervaardigde zaken’ wordt verstaan: een fysiek product of een product aanwezig op een informatiedrager of een zogenaamde server.
    • Onder ‘het verrichten van werkzaamheden’ wordt verstaan: al hetgeen Systemedic ten behoeve van de opdrachtgever maakt of onderneemt c.q. doet maken of ondernemen. Hier wordt onder andere onder verstaan het ontwikkelen van een concept en idee, het opleveren van een website en tevens het opstellen van adviezen op het gebied van marketing en communicatie.
    • Onder ‘offerte’ wordt verstaan: de in meer of mindere mate gespecificeerde te vervaardigen zaken of te verrichten werkzaamheden en de begroting van de aan die vervaardigde zaken of te verrichten werkzaamheden verbonden kosten.
    • Onder ‘informatiedragers’ worden verstaan: magnetische schijven, optische schijven en alle andere middelen bestemd voor het met behulp van apparatuur vastleggen, bewerken, verzenden of verveelvoudigen dan wel openbaar maken van teksten, beelden of andere gegevens, één en ander in de meest ruime betekenis van het woord.
    2). Toepasselijkheid
    • Door ondertekening van een overeenkomst met Systemedic verklaart de opdrachtgever dat hij kennis heeft genomen van de algemene voorwaarden van Systemedic en dat hij met deze leveringsvoorwaarden akkoord gaat.
    • Afwijken van de algemene leveringsvoorwaarden is alleen dan mogelijk, wanneer die expliciet in een overeenkomst tussen de opdrachtgever en Systemedic opgenomen wordt.
    3). Offerte en acceptatie
    • Alle offertes en prijsopgaven door Systemedic zijn geheel vrijblijvend.
    • Offertes en prijsopgave door Systemedic blijven 30 dagen geldig, tenzij een andere termijn wordt vermeld door Systemedic.
    • Alle offertes van Systemedic zijn een uitnodiging tot het aanvaarden van een aanbod. Systemedic heeft altijd het recht een opdracht niet te aanvaarden.
    • Offertes van Systemedic zijn gebaseerd op de informatie die door de opdrachtgever is verstrekt. De opdrachtgever verstrekt naar beste weten alle essentiële informatie voor de opdracht.
    • Wijzigingen in de oorspronkelijk gesloten overeenkomst tussen de opdrachtgever en Systemedic zijn pas geldig vanaf het moment dat deze wijzigingen middels een aanvullend of gewijzigde overeenkomst zijn aanvaard door beide partijen.
    • Een samengestelde prijsopgave verplicht Systemedic niet tot het verrichten van een gedeelte van de opdracht tegen een overeenkomstig deel van de opgegeven prijs. Aanbiedingen of offertes gelden niet automatisch voor toekomstige opdrachten.
    • De opdrachtgever erkent onderling e-mail als wettelijk, geldig bewijsmiddel.
    • In het geval opdrachtgever de offerte accepteert ontvangt deze een factuur ter hoogte van 10% van het offertebedrag, met een minimum van € 75,- excl. BTW. Deze factuur dient als aanbetaling. De opdracht zal aanvangen na het voldoen van deze factuur.
    3.1). Annulering overeenkomst of niet opvolgen offerte
    • In het geval er binnen 30 dagen na akkoord op de offerte geen informatie is aangeleverd door Opdrachtgever of Opdrachtgever communiceert niet meer, dan wordt de opdracht als geannuleerd beschouwd. 
    • In het geval de Opdrachtgever een geplaatste order geheel of gedeeltelijk annuleert, dan zullen de werkzaamheden die werden verricht en de daarvoor bestelde of gereedgemaakte zaken, aan de Opdrachtgever in rekening worden gebracht met een minimale hoogte van 10% van het totaalbedrag van de offerte.
    4). Uitvoering van de overeenkomst
    • Systemedic zal de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren.
    • Systemedic heet het recht om (delen van) de opdracht door derden uit te te laten verrichten.
    • De opdrachtgever draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan Systemedic aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de opdrachtgever redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst binnen 14 dagen na tekenen van de overeenkomst aangeleverd worden.
    • Indien de benodigde gegevens niet tijdig aan Systemedic zijn verstrekt, heeft Systemedic het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten en/of de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten volgens de gebruikelijke tarieven aan de opdrachtgever in rekening te brengen.
    • Systemedic is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, doordat Systemedic is uitgegaan van door de opdrachtgever verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.
    • Indien is overeengekomen dat de overeenkomst in fasen zal worden uitgevoerd kan Systemedic de uitvoering van die onderdelen die tot een volgende fase behoren opschorten totdat de opdrachtgever de resultaten van de daaraan voorafgaande fase schriftelijk heeft goedgekeurd.
    • Indien door Systemedic of door opdrachtgever ingeschakelde derden in het kader van de opdracht werkzaamheden worden verricht op de locatie van de opdrachtgever of een door opdrachtgever aangewezen locatie, draagt opdrachtgever kosteloos zorg voor de door die medewerkers in redelijkheid gewenste faciliteiten.
    • Opdrachtgever vrijwaart Systemedic voor eventuele aanspraken van derden, die in verband met de uitvoering van de overeenkomst schade lijden en welke aan opdrachtgever toerekenbaar is.
    • De eventuele meer‐ of minderkosten ten gevolge van wijzigingen in de opdracht komen in principe ten laste c.q. ten gunste van de opdrachtgever. Systemedic zal opdrachtgever tijdig, maar minimaal voor de doorvoering van de wijzigingen, informeren over eventueel te voorziene meerkosten.
    • Het vaststellen van de meerkosten vindt plaats op basis van nacalculatie van het daadwerkelijk aantal besteedde uren, waarbij de nacalculatie zal geschieden op basis van het standaard uurtarief, tenzij tussen partijen anders is overeengekomen.
    • Wijzigingen in de opdracht kunnen tot gevolg hebben dat de overeengekomen levertijd door Systemedic buiten zijn verantwoordelijkheid wordt overschreden.
    • Al het door Systemedic vervaardigde materiaal mag niet zonder de uitdrukkelijke toestemming van Systemedic worden bewerkt of verwerkt in andere websites dan waarvoor het oorspronkelijk gemaakt is, tenzij anders vermeldt door Systemedic.
    • De eigendom van door Systemedic verstrekte ideeën, concepten of ontwerpen blijven volledig bij Systemedic, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders overeengekomen wordt. In het laatste geval kan Systemedic hiervoor een vergoeding bedingen.
    • Bij gebleken schending van het genoemde eigendom is Systemedic gerechtigd hiervoor een zelf vast te stellen doch redelijke vergoeding in rekening te brengen.
    • Systemedic behoudt het recht de door de uitvoering van de werkzaamheden toegenomen kennis voor andere doeleinden te gebruiken, voor zover hierbij geen vertrouwelijke informatie ter kennis van derden wordt gebracht.
    6). Aansprakelijkheid
    • Voor zover Systemedic bij haar activiteiten afhankelijk is van de medewerking, diensten en leveranties van derden, waarop Systemedic weinig of geen invloed kan uitoefenen kan Systemedic op geen enkele manier aansprakelijk worden gesteld voor welke schade dan ook voortkomend uit deze relaties met Systemedic of het verbreken ervan ongeacht of deze schade ontstaat of zichtbaar wordt gedurende de relatie met Systemedic.
    • In geval van toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de overeenkomst is Systemedic slechts aansprakelijk voor de vervangende schadevergoeding tot het factuurbedrag.
    • Iedere aansprakelijkheid van Systemedic voor enige andere vorm van schade is uitgesloten, daaronder begrepen vergoeding van indirecte schade, gevolgschade of schade wegens gederfde omzet of winst.
    • De opdrachtgever dient er rekening mee te houden dat informatie die via internet verzonden wordt, door derden afgeluisterd kan worden. Systemedic kan niet aansprakelijk gesteld worden voor schade in welke vorm dan ook veroorzaakt door het verzenden van vertrouwelijke of geheime informatie als deze informatie niet verzekerd is door een erkende beveiligingsfirma. Onze bevoegdheid schuift dan over op de hunne.
    • Systemedic is niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor de inhoud van het door de opdrachtgever aangeleverde materiaal dat op de website van de opdrachtgever is aangebracht.
    • De inhoud van de gegevensverspreiding en -publicatie blijft in alle gevallen de eigen verantwoordelijkheid van de opdrachtgever. Systemedic wordt niet geacht deze te beperken of erop toe te zien, noch kan Systemedic aansprakelijk worden gesteld voor de inhoud van de eigen publicatie.
    • Alle nodige auteursrechten, vergoedingen, onkosten of boetes zijn ten laste van de opdrachtgever.
    • De opdrachtgever dient Systemedic terstond schriftelijk op de hoogte te stellen van wijzigingen in opdrachtgevers gegevens. Wanneer de opdrachtgever dit nalaat, is laatstgenoemde volledig aansprakelijk voor eventuele hierdoor veroorzaakte, door Systemedic geleden schade.
    7). Overdracht rechten en plichten
    • Systemedic noch de opdrachtgever zijn gerechtigd hun rechten of plichten voortvloeiend uit gesloten overeenkomsten over te dragen aan een derde partij zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de wederpartij.
    8). Reclamatie
    • De opdrachtgever heeft gedurende 14 dagen na levering de gelegenheid duidelijk omschreven gebreken aan de geleverde producten en/of diensten te melden aan Systemedic, waarna Systemedic deze gebreken zal trachten te verhelpen.
    • Wanneer aan Systemedic binnen de genoemde termijn geen gebreken gemeld worden, vervalt elke mogelijkheid tot reclamatie, tenzij anders overeengekomen in de schriftelijke opdrachtovereenkomst.
    • Door de opdrachtgever verstrekte onjuiste informatie die leidt tot gebreken in het geleverde wordt nadrukkelijk niet verstaan onder “gebreken”.
    • Reclamatie schort de verplichtingen van de opdrachtgever niet op.

    9). Overige

    • Systemedic zal geen persoonlijke gegevens van de opdrachtgever aan derden verstrekken zonder dat daar een wettelijke plicht voor bestaat. Dit geldt tevens voor eventuele vertrouwelijke informatie die ten behoeve van het uitvoeren van een overeenkomst verstrekt is aan Systemedic.
    • Wanneer de opdrachtgever verkiest de webhosting van het project door een andere hoster te laten verzorgen, is hij gebonden aan de voorwaarden die deze webhoster stelt.
    • Wanneer dit nodig mocht zijn, kunnen wijzigingen in een overeenkomst na schriftelijke bevestiging van beide partijen doorgevoerd worden. Hierdoor kan het overeengekomen tijdstip van oplevering veranderen. Systemedic zal de opdrachtgever zo spoedig mogelijk van de nieuwe opleveringsdatum en eventuele financiële consequenties op de hoogte stellen.
    • Systemedic is vrij om voor promotiedoeleinden als referentie te verwijzen naar de geleverde eindproducten, tenzij nadrukkelijk anders is overeengekomen
    • Bij de ontwikkeling van een website is Systemedic vrij om in de footer van de webpagina een verwijziging op te nemen naar de website van Systemedic.

     

    Bijlage 1 - Verwerkersovereenkomst

    Systemedic maakt gebruik van een een collectieve verwerkersovereenkomst. Als je je als opdrachtgever akkoord ben met onderstaande dan hoef je geen aparte verwerkersovereenkomst af te sluiten met Systemedic

    De Partijen:

    • De klant, rechtsgeldig vertegenwoordigd voor zijn/haar eigen onderneming of organisatie, als bestaande klant (hierna: Verwerkingsverantwoordelijke) van Systemedic en als zodanig eerder akkoord gegaan met de Algemene voorwaarden van Systemedic
      en
    • Systemedic, statutair gevestigd aan de Leeuwentand 14 te Meppel en ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 63360322, hierbij rechtsgeldig vertegenwoordigd door Rob Traanman (eigenaar) (hierna: Verwerker),
      hierna afzonderlijk te noemen als “Partij” en gezamenlijk te noemen als “Partijen”,

    overwegende, dat:

    • Verwerker een ICT-dienstverlener is die diensten levert zoals webdesign, bouw en onderhoud van websites, versturen van nieuwsbrieven, registreren van domeinnamen en opslag van bestanden;
    • Verwerkingsverantwoordelijke gebruik wil maken van de diensten van Verwerker, waarbij Verwerker ten behoeve van Verwerkingsverantwoordelijke bepaalde persoonsgegevens zal verwerken;
    • Verwerkersverantwoordelijke wordt aangemerkt als verwerkersverantwoordelijke in de zin van de privacywetgeving, of in voorkomende gevallen als verwerker in de zin van de privacywetgeving, in welk geval de verwerker de rol van subverwerker vervult;
    • Partijen, mede gelet op het vereiste uit de privacywetgeving, hun rechten en plichten schriftelijk wensen vast te leggen in deze verwerkersovereenkomst (hierna: Verwerkersovereenkomst);
      waar in deze Verwerkersovereenkomst termen uit de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) worden genoemd, hiermee de corresponderende termen uit de AVG worden bedoeld;

    komen overeen:

    1). Algemeen
    • 1.1. Verwerker verbindt zich onder de voorwaarden uit deze Verwerkersovereenkomst in opdracht van Verwerkingsverantwoordelijke persoonsgegevens te verwerken. Verwerking zal uitsluitend plaatsvinden in het kader van de uitvoering van deze Verwerkersovereenkomst, plus die doeleinden die daarmee redelijkerwijs samenhangen of die met nadere instemming worden bepaald, en uitsluitend op basis van schriftelijke instructies van Verantwoordelijke.
    • 1.2. Verwerker zal in het kader van de Overeenkomst alle persoonsgegevens verwerken, die bij het gebruik van de Diensten kunnen worden opgeslagen, waaronder bijvoorbeeld en niet uitsluitend worden verstaan: (i) NAW-gegevens, (ii) emailadressen en (iii) leeftijden. De categorie betrokkenen betreft de klanten van Verwerkingsverantwoordelijke.
    • 1.3. Verwerkingsverantwoordelijke garandeert dat er in zijn opdracht geen verwerking van bijzondere persoonsgegevens zal plaatsvinden. Indien er wel bijzondere persoonsgegevens worden verwerkt, meldt Verwerkingsverantwoordelijke dat vooraf bij Verwerker en zullen Partijen nadere afspraken overeenkomen voor wat betreft de verwerking van de bijzondere persoonsgegevens.
    • 1.4. Verwerker heeft géén zeggenschap over het doel en de middelen voor de verwerking van persoonsgegevens. Verwerker neemt géén zelfstandige beslissingen over ontvangst en gebruik van de persoonsgegevens, de verstrekking aan derden en de duur van de opslag.
    • 1.5. Verwerkingsverantwoordelijke staat ervoor in dat hij vanaf 25 mei 2018 een register zal bijhouden met betrekking tot de onder de Overeenkomst uitgevoerde gegevensverwerkingen. Verwerkingsverantwoordelijke vrijwaart Verwerker van alle aanspraken en claims die verband houden met het niet of niet-juist naleven van deze registerplicht.
    2). Verdeling van verantwoordelijkheid
    • 2.1. De toegestane verwerkingen zullen onder controle van Verwerker worden uitgevoerd binnen een (semi)geautomatiseerde omgeving.
    • 2.2. Verwerker is louter verantwoordelijk voor de verwerking van de persoonsgegevens onder deze Verwerkersovereenkomst, overeenkomstig de schriftelijke instructies van Verwerkingsverantwoordelijke en onder uitdrukkelijke (eind) verantwoordelijkheid van Verwerkingsverantwoordelijke.
    • 2.3. Voor de overige verwerkingen van persoonsgegevens, waaronder in ieder geval begrepen (maar niet beperkt tot) de verzameling van de persoonsgegevens door de Verwerkingsverantwoordelijke, verwerkingen voor doeleinden die niet door Verwerkingsverantwoordelijke aan Verwerker zijn gemeld en/of verwerkingen door derden die zijn ingeschakeld door de Verwerkingsverantwoordelijke, is Verwerker uitdrukkelijk niet verantwoordelijk. De verantwoordelijkheid voor deze verwerkingen rust bij de Verwerkingsverantwoordelijke.
    • 2.4. Verwerkingsverantwoordelijke garandeert dat de inhoud, het gebruik en de opdracht tot de verwerkingen van de persoonsgegevens zoals bedoeld in de Verwerkersovereenkomst, niet onrechtmatig zijn en geen inbreuk maken op enig recht van derden, en vrijwaart Verwerker tegen alle aanspraken en claims die hiermee verband houden.
    • 2.5. In het geval dat voor een nieuwe verwerking onder deze Verwerkersovereenkomst een gegevensbeschermingseffectbeoordeling of voorafgaande raadpleging van de toezichthouder verplicht is, zal Verwerker, voor zover dat binnen haar macht ligt, hieraan meewerken. Verwerker kan hiervoor redelijke kosten in rekening brengen bij Verwerkingsverantwoordelijke.
    • 2.6. Verwerker zal, indien wettelijk verplicht en noodzakelijk, meewerken aan een eventueel onderzoek door de Autoriteit Persoonsgegevens naar een verwerking onder deze Verwerkersovereenkomst. Verwerker kan hiervoor redelijke kosten in rekening brengen bij Verwerkingsverantwoordelijke.
    • 2.7. De verplichtingen van Verwerker die uit deze Verwerkersovereenkomst voortvloeien, gelden ook voor degenen die persoonsgegevens verwerken onder het gezag van Verwerker, waaronder in ieder geval de werknemers van Verwerker worden verstaan.
    3). Beveiliging
    • 3.1. Verwerker zal zich inspannen passende technische en organisatorische maatregelen te nemen met betrekking tot de te verrichten verwerkingen van persoonsgegevens, tegen verlies of tegen enige vorm van onrechtmatige verwerking (zoals onbevoegde kennisname, aantasting, wijziging of verstrekking van persoonsgegevens). De door Verwerker getroffen maatregelen zijn door Verwerker gepubliceerd op de pagina met het beveiligingsbeleid op de website van Verwerker. Verwerker staat er niet voor in dat de beveiliging onder alle omstandigheden doeltreffend is.
    • 3.2. Verwerkingsverantwoordelijke stelt enkel persoonsgegevens aan Verwerker ter beschikking voor verwerking, indien zij zich ervan heeft verzekerd dat de vereiste beveiligingsmaatregelen zijn getroffen.
    4). Inschakelen van subverwerkers
    • 4.1. Verwerkingsverantwoordelijke geeft Verwerker hierbij toestemming om bij de verwerking van persoonsgegevens op grond van deze Verwerkersovereenkomst, gebruik te maken van onderaannemers (subverwerkers), met inachtneming van de daarvoor toepasselijke privacywetgeving. Verwerker zal Verwerkingsverantwoordelijke op verzoek informeren welke subverwerkers hij inschakelt.
    • 4.2. Indien Verwerker het voornemen heeft om nieuwe subverwerkers in te schakelen voor het verwerken van persoonsgegevens, dan zal Verwerker Verwerkingsverantwoordelijke hierover vooraf informeren. Verwerkingsverantwoordelijke heeft vervolgens twee weken de tijd om schriftelijk bezwaar te maken tegen het voornemen van Verwerker. Wanneer Verwerkingsverantwoordelijke bezwaar maakt tegen een door Verwerker nieuw in te schakelen subverwerker, zullen Partijen onderling in overleg treden om tot een oplossing te komen. Indien Partijen geen overeenstemming kunnen bereiken over het voornemen van Verwerker om de subverwerker in te schakelen, dan is Verwerker gerechtigd om de betreffende subverwerker in te schakelen en is Verwerkingsverantwoordelijke gerechtigd om de Overeenkomst op te zeggen tegen de datum waarop de nieuwe subverwerker ingeschakeld wordt.
    • 4.3. Indien Verwerkingsverantwoordelijke geen bezwaar maakt binnen de genoemde termijn van twee weken, dan wordt Verwerkingsverantwoordelijke geacht met het inschakelen van de nieuwe subverwerker in te stemmen.
    • 4.4. Verwerker zorgt er in ieder geval voor dat subverwerkers schriftelijk vergelijkbare plichten op zich nemen als tussen Verwerkingsverantwoordelijke en Verwerker zijn overeengekomen.
    5). Doorgifte van persoonsgegevens
    • 5.1. Verwerker mag de persoonsgegevens verwerken in landen binnen de EER. Daarnaast mag Verwerker de persoonsgegevens doorgeven naar landen buiten de EER, mits aan de daarvoor geldende wettelijke vereisten is voldaan.
    • 5.2. Verwerker zal Verwerkingsverantwoordelijke op diens verzoek melden naar welk land of welke landen de persoonsgegevens worden doorgegeven.
    6). Audit
    • 6.1. Verwerkingsverantwoordelijke heeft het recht om audits te laten uitvoeren door een onafhankelijke EPD-auditor die aan geheimhouding is gebonden en is ingeschreven in het NOREA-register, ter controle van de naleving van de afspraken uit deze Verwerkersovereenkomst en alles wat daarmee direct verband houdt.
    • 6.2. De audit vindt uitsluitend plaats nadat Verwerkingsverantwoordelijke de bij Verwerker aanwezige soortgelijke relevante auditrapportages heeft opgevraagd, beoordeeld en redelijke argumenten aanbrengt die een door Verwerkingsverantwoordelijke geïnitieerde audit alsnog rechtvaardigen. Een dergelijke audit wordt gerechtvaardigd wanneer de bij Verwerker aanwezige soortgelijke auditrapportages geen of onvoldoende uitsluitsel geven over het naleven van deze Verwerkersovereenkomst.
    • 6.3. De door Verwerkingsverantwoordelijke geïnitieerde audit vindt niet eerder dan vier weken na voorgaande aankondiging en maximaal eens per kalenderjaar plaats.
    • 6.4. Verwerker zal aan de audit meewerken en alle voor de audit redelijkerwijs relevante informatie en zijn medewerkers ter beschikking stellen voor de audit.
    • 6.5. De bevindingen naar aanleiding van de uitgevoerde audit zullen door Partijen in overleg worden beoordeeld. Naar aanleiding daarvan zullen wijzigingen al dan niet worden doorgevoerd door één van de Partijen of door beide Partijen gezamenlijk.
    • 6.6. Alle kosten van de audit, ook de door Verwerker gemaakte kosten, komen voor rekening van Verwerkingsverantwoordelijke.
    7). Meldplicht bij datalekken
    • 7.1 In het geval van een inbreuk in verband met persoonsgegevens zal Verwerker de Verwerkingsverantwoordelijke daarover binnen 48 uur informeren. Verwerker spant zich naar beste kunnen in om ervoor te zorgen dat de verstrekte informatie volledig, correct en accuraat is.
    • 7.2 Indien wet- en/of regelgeving dit vereist zal Verwerker zijn medewerking verlenen aan het informeren van de relevante autoriteiten en/of betrokkenen. Verwerkingsverantwoordelijke beoordeelt zelf of hij de toezichthoudende autoriteiten en/of betrokkenen zal informeren of niet.
    • 7.3 De meldplicht behelst in ieder geval het melden van het feit dat er een lek is geweest, alsmede, voor zover de informatie voorhanden is:
      a. wat de (vermeende) oorzaak is van het lek;
      b. contactgegevens voor de opvolging van de melding;
      c. bij benadering: het aantal betrokkenen en registers van persoonsgegevens;
      d. wat is het (vooralsnog bekende en/of te verwachten) gevolg;
      e. wat is de (voorgestelde) oplossing;
      f. wat de reeds ondernomen maatregelen zijn.
    8). Afhandeling van verzoeken van betrokkenen
    • 8.1. In het geval dat een betrokkene een verzoek met betrekking tot zijn persoonsgegevens richt aan Verwerker, zal Verwerkingsverantwoordelijke dit verzoek doorsturen aan Verwerker en Verwerker zal het verzoek verder afhandelen. Verwerker zich inspannen om binnen een redelijke termijn, nadat het verzoek is doorgestuurd door Verwerkingsverantwoordelijke, aan het verzoek van betrokkene gehoor te geven.
    9). Geheimhouding en vertrouwelijkheid
    • 9.1. Op alle persoonsgegevens die Verwerker van Verwerkingsverantwoordelijke ontvangt en/of zelf verzamelt in het kader van deze Verwerkersovereenkomst, rust een geheimhoudingsplicht jegens derden.
    • 9.2. Deze geheimhoudingsplicht is niet van toepassing voor zover Verwerkingsverantwoordelijke uitdrukkelijke toestemming heeft gegeven om de informatie aan derden te verschaffen, indien het verstrekken van de informatie aan derden logischerwijs noodzakelijk is gezien de aard van de verstrekte opdracht en de uitvoering van deze Verwerkersovereenkomst, of indien er een wettelijke verplichting bestaat om de informatie aan een derde te verstrekken.
    10). Duur en beeindiging
    • 10.1. Deze Verwerkersovereenkomst komt tot stand doordat Verwerkingsverantwoordelijke deze (al dan niet digitaal) aanvaardt en zal voortduren voor de duur van de Overeenkomst en bij gebreke daarvan voor de duur van de (verdere) samenwerking.
    • 10.2. Partijen verlenen hun volledige medewerking om deze Verwerkersovereenkomst aan te passen en geschikt te maken voor eventuele nieuwe of veranderde privacywetgeving.
    • 10.3. Indien de Overeenkomst eindigt, eindigt deze Verwerkersovereenkomst ook van rechtswege. Verwerker retourneert alle persoonsgegevens die verwerkt worden ten behoeve van Verwerkingsverantwoordelijke en bij hem aanwezig zijn in originele of kopievorm aan Verwerkingsverantwoordelijke, en vernietigt daarna deze en eventuele kopieën daarvan.